torsdag 9 februari 2012

Ja säger då d...

Har just spytt galla över moderatregeringen på FB.
Usch säger ja bara. Nu ska vi jobba tills vi stupar i graven, tycker dom =(  Då slipper dom ju å betala ut nån pension. Pengarna kan ju gå till nån politiker som vill pensionera sej ist...

Sänkta skatter...jaa, hur bra va d ??

Vem vill åka på flygresa me en 75åring bakom spakarna, lr åka tåg, taxi... Inget ont om äldre, men d e konstaterat att reaktionsförmågan försämras hela tiden.
75årig hjärnkirurg... ?

Nä, när man e 65 lr tidigare, ska man få njuta av d livet man har kvar efter att ha arbetat i 40-50 år !
Ge jobben till dom unga ist.

Ja betalar hellre lite xtra skatt å får pension, sjukvård, äldreomsorg, skola.
Vi vanliga dödliga e inte värda ett piss känns d som...
Ska man t.o.m skola om sej då när man e 65 ...!!??
Sitta i skolbänken när man e gammal å stel å inte hör nåt ...huvva !
D har bara gått utför med M-styre.

2 kommentarer:

  1. Jag nog är det konstigt i landet Sverige. Såg att du varit in och kommenterat och har också kollat in din koftmodell. Så fin. Tänk det finns så mycket som jag vill sticka och så lite tid. Jag vill sluta jobba vid 55 i stället. Någon ungdom kan väl få mitt jobb. Jag kan fylla mina dagar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan bara hålla me dej! Jag har faktiskt tänkt att gå i pension när ja e 55... har absolut heller inga problem att fylla min dag, d e bara å titta på mitt garnförråd =)
      Ge jobben till dom unga ! Absolut !

      Radera